Thursday, November 17, 2011

Ada lagi Sambungan - Switzerland 2011

Kalau ikutkan hati, rasa macam nak duduk sebulan or setahun jer kat sini ... tetapi bila check check, rupanya, kita ni bukannya jutawan atau anak anak raja atau anak anak menteri .. so terpaksa ler ala ala pack beg and teruskan perjalanan kaaaaannnn ....

(Terus angan angan ala ala ... Abd Aziz Raja Arab nih adalah bapa aku ... meaning bapaku Abd Aziz tuh jadi Raja Abd Aziz ler ... - eh bukankah Raja Saudi punya ayah , memang Raja Abdul Aziz .. ??? Motif nak belit belit lidah???)

Maka Terimalaaaaaahhhhhh ........

IMG_1977
Cuaca pagi ni amat cerah dan cantik ... so kami akan bertolak dari Switzerland menuju ke Italy lak .... dan seperti yang aku maklum terlebih awal ... memang aku tak ada idea/view atau bayangan teh exact location yang akan aku pergi ... maknanya, perjalanan aku dari Kanderstag ke Venice nih memang aku tak tau macam mana , ikut mana dan sebagainya .... cuma aku just key in jer coordinate hotel tuh, and terus ikut arahan ... tanpa banyak soal atau checking checking gitu ....

IMG_1977
Sepnajang perjalanan , cuaca memang elok dan cerah ... dan kami di sajikan dengan pemandangan yang begitu indah sekali ....

IMG_1981
Papan tanda menunjukkan arah bandar bandar yang akan lalui ... tetapi, sebagai surprisenya, aku tak tau, which is the next bandar akan aku tempuhi ... just follow jer GPS

IMG_1984
Aku rasa dari sini, kami ambil kanan ... dan selepas itu ... sesuatu transformasi telah berlaku ... sebab kami akan melalui jalan jalan yang menuju ke puncak GUNUNG!!!!!!!!!!!!!

IMG_2000
Jalan dua lane ... jalan biasa jer .. bukannya highway ... tetapi pemandangan ... Subhanallah ...

IMG_2010
Naik gunung ... turun gunung ... naik lagi dan lagi dan lagi ........

IMG_2012
Sampai kat puncak ... boleh tgk kat bawah ... ffuuuyyoooooooooooo seronokkkkkkk!!!!!

IMG_2015_3_4
Dalam format yang berlainan

IMG_2018_6_7
Gambar sama tapi format yang lain lak

IMG_2019
Actually sepanjang perjalanan, aku ngan wife jer yang terasa begitu teruja ... anak anak semuanya tidur dalam kereta .... dan bila suruh bergambar ... MAKA TERIMALAAAAAAHHHHH ........

IMG_2033
Tak banyak kereta melalui jalan ini ... dan aku pun tak tau samada aku mabil jalan yg betul ker salah ... tetapi apa apa pun, aku bersyukur, kerana dapat merasai perjalanan ini !!!

IMG_2038
Sebab rasa teruja yang amat, aku suruh wife aku ambil gambar kat sini ... tetapi terpaksa ler wife aku kena arah sana sini sana sini ... sebab kononya nak dapatkan gamabr yang cantik ... hahahahahhahaa terus aku ambil gambar nih buat profile facebook ... sampai skg tak tukar tukar lagi sebab I llliikkkeeee!!!!

On the Way to Italy from Switzerland
Mosaic gambar gambar sepanjang perjalanan ke Italy ...

IMG_2044
Dah sampai ke kaki gunung menuju ke Italy ....

Kita sambung di lain entry ....

No comments:

Post a Comment