Monday, September 08, 2014

Salji menyapa terlalu awal di Calgary

Alhamdullilah ... maka dengan ini tamat lah musim panas buat Calgary ... selamat tingal dan selamat datang musim sejuk ...

Pada September 8, 2014, hari Isnin, Calgary telah di sapa oleh sang Salju ...

Maka Terimalaaaaaahhhhhh ........


Pagi tadi waktu hantar anak ke sekolah, hujan dah mula turun, dan cuaca agak sejuk ... terpaksa ler pakai winter coat pelbagai ...


Snow dah mula turun dan ... heater kat dalam rumah pun terpaksa di pasang ... sebab memang dah sejuk ...


Kat belakang rumah ... tak sempat nak simpan kerusi dan semua peralatan musim panas ...


Maka setakat ini sahajalah khidmat mu wahai bunga nan indah ...


Kat depan rumah mula di tutupi salji ... tapi ini tak lama ... sebab terlalu awal ... mungkin dalam dua tiga hari sahaja ...



Pokok epal depan umah, belum sempat lagi daun gugur dan buah gugur, salji dah menyapa ..

Suka tengok ... terus rasa macam nak makan buah kana merah yang kakak aku kirim , masih ada dalam peti ais lagi ..


Salji dan Epal ...


Snap sana snap sini ...


Pokok umah jiran pun aku snap


Ni bukan kereta aku ... tapi kereta jiran ... pun aku snap


Kesian jiran aku, dia terpaksa buang snow snow kat pokok pokok dia !!! Dia kata kalau tak buang, dia takut pokok dia mati !


Terpaksa ler dia buang semua snow snow di pokok pokok nya ... orang sayang pokok kannn


Tangga umah .... tak lama lagi terpaksa ler buang semua bunga bunga nih .... selamat tinggal ...

10 comments:

  1. First snow pun dah tebal ...

    ReplyDelete
  2. Azra;

    Thanks for coming .... tapi it will not stay ler ... sebab my next week, we expect the temperature will be above zero lagi ...

    ReplyDelete
  3. puteri salju3:12 AM

    np buah epal tu wrnanye merahhhnye makngaggg

    ReplyDelete
  4. puteri salju3:12 AM

    hahahaa,,typo,,*makngahhh

    ReplyDelete
  5. Puteri Salju;

    Ammbbooiii nama !!! Dari Dieda Epal ke Puteri Salju ... I liiikkeeeee


    ReplyDelete
  6. arghh..SALJI..ohh snow..ehh JM pulak yg ter excited nih..kalau lah snow mcm tu mahu dah kuar main lempar2 lah salji tu..ishh apa boleh buat JM berada di msia huhuhu

    ReplyDelete
  7. Anonymous3:34 AM

    bestnya... aku igt tu pokok buah kana... rupanya pokok epal... tanam sendiri ke? aku sebenarnya ngah cari2 info pasal buah kana sbb aku pelik dgn buah kana tu tp tak jumpa kat web... kalau jumpa pun pasal promosi jualan... tu yg terjumpa blog nih... awalnya kuar salji, tak sempat autumn ke tempat situ?

    ReplyDelete
  8. JM ... tapi kalau dah duduk negara bersalji, tgk salji pun dah tak nak hahahhahahahhahahaa .... kat sini, orang excited bila musim panas ... bila musim salji semua berkelubung gitu ...

    ReplyDelete
  9. Anon ... ini sebenarnya pokok epal ... tapi kita kata macam buah kana jer hahahaha ....

    Sini autumn tak secantik tempat lain .. selalunya daun cepat luruh ...

    ReplyDelete
  10. Saya pulak terkenangkan masa saya tinggal di UK dulu, itu la pertama kali saya tinggal di luar negara... Sampai di UK pada musim luruh, bila nak tiba musim sejuk, ternanti2 bila salji nak turun... Kawasan yang saya tinggal tak banyak sangat salji, waktu cuti musim sejuk saya ke Scotland, waktu tu mula rasa serik, tak nak salji...

    ReplyDelete