Friday, October 17, 2014

Makanan yang di jamu

Walaupun kerja di Site agak memenatkan, tetapi ada benda yang memikat aku di sana ... hahahhahaahaa  iya ... orang kata, kenyang perut suka hati ... hahahaha !!!

Aku suka akan makanan yang di hidang ... kalau kat negara Islam, tentu ler lagi sedap .. sebab kat sini, aku tak ambik daging dan ayam ... hanya seafood dan veggies ... namun tetap sedap !!!!

Maka Terimalaaaaaahhhhhh ........


Biasa nya, waktu pagi, aku cuma ambil telur tiga biji ...  kadang kadang toast atau pancake atau waffles ... mostly telur mesti ada


Dan jugak buah buah serta air jus orange and grapefruit ... inilah makanan aku setiap pagi ... kalau aku lewat, aku skip jer ... pack apa yg patut dan makan bila dah sampai office nanti.


Bila tengah hari, usually bekal yg aku pack adalah Tuna dan Salmon Grill ...


Bila balik, usually aku akan ambik seafood option ... usually ikan ... macam macam cara dia masak ... cuma asam pedas ker gulai tempoyak ker, kari ker , tak ada ler ....


Masak yg bakar bakar or goreng goreng celup tepung jer dia orang pandai !



Ini time goreng sotong .... sedap gak ...


Salad memang tak lekang....


Goreng stotong aku siap mintak lebih !


Typical breakfast aku ....


Dessert dia macam macam ada ... tapi aku jarang ambik ... sebab aku tak berapa suka manis manis gitu


Herbs Crsuted Fish and Onion Rings ...

 Udang ...


Ikan bakar ...


Ikan celup tepung


Salad ....


Kalau tak sempat nak makan pagi, aku usually grab muffin and makan kat office


Dan buah buahan ... makan tetap nak mewah kaannnn


Ikan ngan tepung lagi ...


Hari hari ada pizza ... tapi aku kekdang jer ambik


Salad memang hari hari aku ambik


Buah nih usually pagi jer ada ... so boleh pack for lunch


Salmon ...


BUah buahan ....


Ikan goreng tepung lagi


Namun aku bersyukur sangat .... sebab makanan nya memang enak dan sedap !!!!  Alhamdullilah ....

6 comments:

  1. wah nampak semua pon best.untung dapat rasa pengalaman hidup di negara orang.salam kenal.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana sudi melawat ....

    Salam perkenalan dari saya jua ...

    ReplyDelete
  3. semua nampak menyelerakan..JM mmg suka mknan2 camni..makan sihat tu

    ReplyDelete
  4. JM yang terbaiiiiiikkk ........

    Hehhehehehee .... tapi siksa gak duduk kat Site nih JM ...

    ReplyDelete
  5. Ji....kalau kat TJ dulu camni mau ko tak kuar Sudan..hikss.

    Project ape ni Ji dok kem jugak ke?

    Lama aku tak jenguk blog ko ni...nampak aktif sekarang...boleh masuk favorites ni, at least boleh memenuhkan masa lapang akuuuu..

    ReplyDelete
  6. Hashim ...

    Tak ler aktif mana pun ... kalau ada mood, tulis hehehehhehehee

    I miss TJ ... walaupun kekurangan makanan hahahahhahahaa

    ReplyDelete