Saturday, July 28, 2007

Wajah Wajah Kenangan Di PFK ....

Walaupun kekadang tuh , apa yang aku upload telah hilang di telan oleh cyber space, tapi aku tetap cuba jugak nak meng uploadkan gambar gambar (Ala ala tak ada kerja and rasa bosan taraf gaban ler !)

(Atau adakah ini sebab MAXIS 3G masih tak stabil di kawasan ni ... iya ler baru minggu ni ada kannnn)

Apa apa pun, aku dah nak dekat 2 bulan dah di Kedah nih ... so ala ala nostalgia silam tuh dah hilang ler ... dah timbul ler lak perkara perkara yang baru kaannnn .... eeellllloooooo perlu ker nak ber nostalgia nostalgia nih??????

Apa omputih kata ..... Biar kan Biduk Berlalu , Agar Kiambang Tak Bertaut .... (Betul kan? Atau salah? hehehehehhe)

Maka Terimalaaaaahhhhhhhh ................

Panorama View of PFK Plant (So perlu ker kalau nak tgk Panorama view ala ala tak nak CLICK tuh???) Click ler gambar tuh utk tgk gambar yg besar .... inilah tempat yang aku bekerja sekarang .... Gurun Kedah ....

Plant yang OGP Manage 9 tahun yg lalu ... itu masa silam .... Performance Plant ni pun dah bertambah and makin baik dari setahun ke setahun ... no wonder ler 58% dari staff dia dapat PPA 2 tahun ni ...

Berlatar belakangkan Gunung Jerai .... pemandangan yang agak sinonim ngan Gurun ... ala ala Golden ngan Table Mountain gitu ...... Gunung Jerai setia menanti aku setiap pagi ... kekadang tuh siap berkabus kabus lagi .... ala ala macam nak pakai baju sejuk and feeling feeling kat Switzerland gitu ....

Di PFK ni, Muka Kamal and Illias aku tgk sama ... mula mula aku sampai tuh, aku ingat dia Illias ... nasib baik tak jerit nama dia .... cuma dia orang ni tak sama mak dan tak sama ayah ajer ... hehehehhee


Nurul ... trainee yang dah tamat tempuh internship dia ...ni dia dah ada kat Terengganu dah , sambung study balik .... tapi dia ni ala ala very d malu malu and shy shy ... tapi aku perhatikan bila kita orang sembang2 , dia ala ala very d alert and pasang telinga gitu !!! hehehehhee

Lupa dah nama budak canteen nih ... iya ler dia orang ni ala ala semuanya guna nama shortform ala ala trengkas gitu ...Apa cite cite nak jadi Kerani Trengkas ker????? (Sure ramai tak tau apa itu Trengkas hehehehehhee ... Wujud lagi ker?????)

Toslan Hj Ali , Project Manager untuk Plant Debottlenecking ni .... dia ni sebiji macam muka Mazalan Basir ... pass tuh bila dia hantar hand written note kat aku, ala ala tulisan dia pun sebijik macam Mazalan jugak ... so dah berapa bijik tuh hehehehehehe .....

Montizah ... waktu zaman Project dulu dia ni Secretary nya si Colin Wong ... tapi sekarang ni dia dah jadi Secretary GM .... rupa rupa nya dia ni ala ala pemain bowling gitu ... hingga kan anak anak dia pun main bowling ... anak dia pemain bowling untuk State jugak ....

Zahurin ... ala ala orang lama kat PETRONAS ler ... anak dia yg sulong pun tak lama lagi akan kuar jadi Doktor gitu ... anak anak dia semuanya berjaya belaka (walaupun anak anak yatim ... 1st husband dia meninggal sakit) Walaupun anak anak dah besar .. dia kata dia bukan MEN ON The Pause ... aku tatau bab bab nih ... aku angguk ajer hehehehheheeh (Iya ker???)

Bukan taboo bagi dia kalau pakcik ker orang tua ker panggil dia Abang gitu .... sebab nama dia Abang Rahman hahahahhaaaa .... anyway ... what a small world ... dia ni Pak Cik kepada salah sorang kawan aku M Kamal Hamdan .... dia ni ala ala PROTEIN DIET gitu .... no CARBO at ALL ... so makan NO NASI Please for him .....

Asyraf .. Tengah Darah Manis ... tapi bukan ler aku pergi rasa darah dia manis ker tak (Eeellloooo ingat aku ni Dracula ker?????) Dia akan mengakhiri zaman bujang dia pada tengah bulan 8 nih ... rasa macam nak gak pergi ke Kota Baru tuh ... sebab dia kata ala ala 3 jam ajer dari Gurun .... teringin gak ..... dah lama bebenar tak pergi ke KB nih!

Dulu kita orang di Sudan ... Kini kita orang bertemu lagi di Gurun ... walaupun Gurun Sudan tak sama ngan Gurun Kedah ... tapi orang tetap sama hehehhee ... Zahar ni aku rasa fotogenik gitu ... suka sangat kalau di ambil gambar dia .... senantiasa tersenyum and lite lite pose gitu ....

Nasrin Amir ... Project Services Manager ... so aku report kat dia di Gurun nih ... sebab under dia , Planning and Cost semuanya dia jaga .... kita orang panggil dia MAMI ajer .... dengar kata dulu ala ala very d garang garang ... tapi aku tgk baik ajer .... perlu ker nak garang garang Mami nooooooo ......


Ni dia Nurul .... waktu last day dia, kita orang buat makan makan ... tapi kat Kantin ajer ....

Mmmmmm ... Kenaper lak minggu ni Ayah tak balik????? Motif tak nak balik cuti cuti weekend????
So Ayah kata nak berhijrah .... bila nih? Baju sejuk yg beli ari tuh pun dah kecik dah au Ayah !!!! And bila ler nak abis assignment Ayah kat PFK tuh???

Inilah Yati ... yg keje kat kedai Laksa Mak Su tuh ... 8 tahun yang lalu dia keje kat Kantin Site Office ..... dia macam dulu jugak ... cuma dah berisi ajer la nih ..... tetap kecuh macam dulu jugak!!!

Puteri dah tak malu malu untuk bergambar dah .....

Dia orang curios kenaper aku ambik gambar Yati and Puteri ... so aku pun ambik ler jugak gambar dia orang ni .....

Pernah dengar tak peribahasa Malu Tapi Mau ... hehehehhehe dia ni ler ... ce click gambar ni and tengok mata dia ... hehehhehehehe

Dia jugak yg ala ala very d open (Bukan GOLF OPEN atau TENNIS OPEN atau BADMINTON OPEN yaaa) .... ala ala siap lite lite posing gitu ....

Seperti biasa .... Buah hati aku tetap aku posing lite lite gitu ...... Kita orang masih tak faham , perlu ker nak rehat rehat kat SP tuh nak abis kan buku Harry Potter tuh???? Why no balik balik this weekend?????

Suuuddaahhhhhhh ... jangan pegang pegang Afiq .... Kalau nak manja manja , cepat ler Balikkkkk!!!!!!

Apa kena mengena Aznil ngan PFK Gurun???? Hahahahhaa tak ada pun ... saja saja ajer ... sebab aku minat dia kaannn ... ari tuh Karnival Keluarga PETRONAS dia ada .... so aku siap ambik gamabr dia ... memang dia kelakar gitu!!!!!!!!!

Dah .. abis dah ... nak sambung baca buku Harry Potter balik!!!!