Thursday, September 20, 2007

Ramadhan Muncul Lagi ...

Kalau dua Ramadhan yang lepas , aku terpaksa berpuasa di Sudan .... maka kini aku terpaksa pula menjalankan ibadah puasa di negeri orang jugak .... iaitu di LABUAN .....

Aku kembali semula ke Labuan .... ada sedikit kerja yang telah di amanahkan kepada ku di sini .... mula mula nya ingat dalam masa seminggu boleh selesai, tapi di sebabkan beberapa faktor yang tak dapat di elakkan .... aku terpaksa jugak ler duduk kat sini dalam masa DUA MINGGU ....

Maknanya , minggu depan baru ler aku balik semula ke Malaya .... pass tuh kena pergi ke Kedah semula .... aaddduuuhhhhhhh ...... Tak dapat nak berpuasa sepenuhnya bersama sama keluarga ....

Sekarang ni anak aku pun dah bermula puasa .... terpaksa menerangkan dia apa itu erti puasa yang sebenarnya ... dan kenapa perlu kita berpuasa .... bukan setakat hanya menahan lapar dan dahaga ....


Maka Terimaaaaalllaaahhhhhhhhhhhh .....................


The Merlion .... Landmark Labuan ... Merlion nih cantik sikit , yang ini ada kat Airport ... sebab kalau yg kat Bulatan dekat ngan hotel tuh, ala ala dah lama and kecik ... ni lagi besar lagi ler ...

Aiikkkk satu gambar ajer ????

So sempena Ramadhan ni, ku susun sepuluh jari, ku ikhlaskan hati dan perasan, dengan satu tujuan dan matlamat, memohon keampunan daripada kalian semua ... dan memohon keredhaan Illahi .... agar di ampunkan dosa dosa ku dan di terima diriku yang kerdil lagi hina ini memasuki Syurga mu .. Ya Allah ....

7 comments:

  1. Selamat berpuasa yaa Hj Ghazali. Semoga semua ibadah anda di terima Allah.

    ReplyDelete
  2. next week i'll b in labuan too for mtg at PML...vley la u belanja i berbuke...hahhahahha...demand skets hokeyyy...
    nways...selamat berpuasa to u n family too!

    ReplyDelete
  3. Selamat Berpuasa Ghaz!
    Teringat dulu berpuasa masa duduk kat project site, zaman2 bujang dulu best jugak. Orang selalu belanja berbuka. Hope your little ones are doing well!

    ReplyDelete
  4. selamat menjalani ibadah puasa.......

    ReplyDelete
  5. hey there ghazz...thanx for the prayers & doa(s)...alhamdullillah everything went well...am recovering slowly

    ReplyDelete
  6. SelamaT Hari Raya


    Tak balik Puchong lagi ker??

    ReplyDelete