Monday, June 06, 2011

Pulanglah .... Anakmu merindui mu ...

Pulanglah .... Itulah tajuk lagu raya oleh Aisyah ... dan ini tidak ada kena mengena ngan Hari raya ... sebab raya lambat lagi ... ni baru masuk bulan Rejab!

Ini mengenai rintihan seorang anak ... terhadap ibunya ... setiap kali aku masuk rumah, pasti akan aku terdengar tangisan anak kecil merintih akan ibunya ... ibunya yang telah hilang ... mungkin pergi buat selama lama nya ..... sedih hati ini hanya aku sendiri yang tahu ....

Iyaler ... bayi kecil yang baru mengerti akan kehidupan telah berhadapan dengan sebuah kehilangan ... kehilangan tempat dia berkasih sayang ... kehilangan ibu tempat dia menyusu ....

Memang sedih ......

Maka Terimalaaaaaahhhhhh ........

Lion 1
Mula mula, sewaktu kami pulang dari Mekah, kepulangan kami agak sepi tanpa di sambut oleh Lion. Di sebabkan kepenatan perjalanan, aku terus tidur. Pagi pagi esok pun, Lion tidak muncul muncul ... walaupun aku memanggil manggilnya berkali kali dengan suara yang lunak dan merdu tapi ala ala boleh dengar satu Al Nakheel itu!!!

Lion 2
Hingga kini ... Lion pergi meninggalkan kami ... tanpa sebarang nota ... Andainya Lion telah tiada , di mana kuburnya? Di mana nisannya?

Kitty
Lebih tragis ... apabila kami pulang dari Mekah minggu lepas ... KITTY telah TIADA ... dan anaknya terisak isak menangis mencari ibunya .... begitu jua dengan aku dan anak anak ... namun Kitty tetap tiada ... Apakah Kitty jua telah meninggalkan kami???

Kitty 1
Kini tiada lagi Lion ... Tiada lagi Kitty ... dah tiada lagi mereka mereka ini yang berebut rebut dengan aku nak masuk ke dalam rumah !!! (By the way, kami memang tak kasi mereka masuk rumah ... tapi every opportunity yang ada, Kitty dan Lion akan berusaha juga nak masuk!!!)

Actually di RC ni aku nampak ada cat catcher malam malam ... mereka menangkap kucing kucing liar .... and since Lion dan Kitty suka main main dan duduk duduk melepak kat luar rumah, mungkin mereka juga telah kena tangkap!!!

Bonding
Tiada lagi moment moment begini buat Pluto ... ianya pergi buat selama lamanya ....

Pluto the Scarry Kitty
Pluto ... malang sungguh nasib mu ... lahir lahir tanpa mengetahui siapa kah ayahmu .... dan kini ibumu yang di kasihi pergi meninggalkan dirimu sebatang kara di dunia yang fana ini ... Tabahlah menghadapi hari hari muka wahai Pluto ....

3 comments:

  1. salam,

    alahai sedihnya... sy pun ada kucing yg hilang membawa diri yg lara tk balik2, hehehe... mula2 tu kucing jiran sebelah tu suka bully kucing2 lain, so kucing sy ni maybe takut nak balik rmh... ntah ke manalah peginya...

    ReplyDelete
  2. chomeyy n gambo yg mantop bang.. gudjobb

    ReplyDelete
  3. Areef

    Betul tuh ... tapi nak buat macam mana kannnn


    En_Me ...

    Arigato

    ReplyDelete