Monday, May 19, 2008

19 May 2008 - Bermula sebuah Perjalanan

19hb Mei 2008 .... bermula lah sebuah perjalanan yang agak baru buat aku ... Aku melangkah menuju ke Tanah Anbia .... YANBU final destination aku ....

Kalau dulu sewaktu ngan PETRONAS, aku lah yang paling excited kalau dapat pergi jauh jauh nih ... iya ler , dapat naik biszniz class kannnn .... tapi ini tidaaaakkkk!!!!! No more bisniz class gitu .... terpaksa ler ala ala beratur panjang and then , berat beg tuh ala ala kena limit limit dalam 25 kg ajer ......


Dan tiada lagi Bizniz Lounge gitu ....


Apa apa pun, Internet tetap ada , samada Business Class atau pun tak ... di Airport Doha, WIFI adalah percuma, so boleh ler updatekan serba sedikit sementara menunggu Flight untuk ke Jeddah kul 12:33 pm waktu tempatan .....


Maka Terimaaaalllaaahhhhh............................



Perjalanan selama 7 jam bermula dari kul 3.30 pagi amat meletih kan jugak ... Terima Kasih kepada AMir dan Jamilah yang sudi datang jauh jauh and berjumpa ngan aku di KLIA ... very the terharu gitu ...... Qatar Airways punya flight aku rasa better lagi dari MAS dari segi facilities ... sebab aku pernah naik MAS ke DUBAI bisniz class lagi, tapi entertatinment ala ala very d hanz gitu .... tapi untuk Qatar nih, aku suka selection movies dia yang banyak .... siap ada BREAKFAST AT TIFFANY lagi ..... so ala ala seronok aku tengok sampai 3 movies ..... sanggup tak tidur gitu .... Makanan dia pun OK ler ... dia serve dua kali ... mula mula macam light refreshment gitu ... pass tuh bila nak kat sampai, dia serve hot breakfast .... Alhamdullilah kul 6 pagi kita orang dah sampai (ada total 8 orang semua pergi untuk trip kali ni)
Kan sekarang dah naik economy class, so ala ala kalau transit tuh, rasa dahaga pandai pandai lah pergi ke Kantin/Cafe kaaannn ... Qatar Airways dia kasi makanan percuma untuk org yg transit more than 5 hours gitu .... so mereka mereka ini bakal menjadi teman teman aku di sana nanti ... Ramli, Pauzi dan Radzi ....
Cafe dia penuh ngan orang dan yang beratur nak ambil coupun free pun ramai ....

Posing Silhoutte berlatarkan Airport Qatar ......

7 comments:

  1. Selamat jalan Abang Ghazali...
    Walau jauh beribu batu, di internet tetap juga kita bertemu...

    (Sedey... tak tau la kenapa rasa sedey laks..)

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:50 PM

    Ahlan wa Sahlan ya Habibi.
    Hidup di Perantauan amat Mencabar, jadi Banyaklah Bersabar.

    ***********************************
    from
    puteh
    jeddah, kingdom of saudi arabia

    ReplyDelete
  3. Patah tumbuh hilang berganti
    Didlm dunia ni, tak ada yg kekal...
    Dulu business class, skarang economy...ok la tu....
    Yg penting hijrah atas nama Allah...
    Insyaallah...
    Good luck to you tuan!

    ReplyDelete
  4. Ghazali. Selamat tiba di Doha dan di Yanbu. Airpot Doha macam tu ajer.. Airport baru akan siap 2010.. Hope to read your blog with more pix in Yanbu. My TITAN's friend Sulaiman, Ahadin, Yakob Mohd dah agak bz tu - tak update2 blogs. Selamat berUMRAH soon ! For me, tunggu a bit later this year or Mac 2009..

    ReplyDelete
  5. Tahniah! The road may be rocky but it will be worthwhile, more time with family Insyallah.

    ReplyDelete
  6. Indera;

    Terima kasih Indera ... dan kita tak ada rezeki nak bertemu lagi ... Doakan agar saya selamat semuanya ....

    Puteh;

    Terima kasih ... ada ker contact number? Mana tau kot kot ke Jeddah, boleh ler jugak singgah kannnn ...

    Monstermom;

    Thanksss ... thanks for all the doa....

    Megat Rosman;

    Tak tau you pun kawan baik Yaacob Salim ... Mereka mereka (kawan2 you) semua I dah jumpa dah ....

    dan kalau datang ke Sini, calling calling ler yaaaa ....

    Sunflora ...

    Thank you ... what is your contact number??? Kalau turun ke Jeddah / Madinah / Mekah , calling calling lah yaaaa

    ReplyDelete
  7. ghaz
    all d best and aku tau ko strong

    ReplyDelete