Sunday, May 25, 2008

Perkembangan Dari Yanbu

Alhamdullilah, kami semua dah selamat sampai di Yanbu dah ... as for me, siap dah sewa rumah dah lagi .... Tapi agak lambat sikit nak update ni , sebab kat umah yang aku sewa tuh, belum masuk Internet lagi ..... nak masuk Internet kena tunggu ada Iqama dulu, baru boleh apply phone line pelbagai .......

Memandangkan tentu ada kekawan yang agak curios apa dah jadi ngan aku kat sini kan, so aku pun ala ala gigihkan diri jugak datang ke Cyber Cafe kat sini ... Naik taxi ala ala kena bayar SR 10 gitu walhal kalau aku jalan dalam 15 mins ajer kaaaannn ... tapi since status dah jadi Expatriate , apa klass jalan tengah tengah panas kaaaannnnn ... hehhehehehehehehe ....

Syukur Alhamdullilah ..... berkat doa restu kawan kawan, kami semua nya selamat .......

Maka Terimalaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh .....................


Sambung kisah di Airport Doha balik ... sebab naik economy kan .. mana ada lounge lounge ni kaaannn ... so sebab dahaga, so ala ala aku ni beli ler juice orange ... ambiikkk kaaauuu kena QR 30 gitu!!!!! No wonder Wan Aidi bila balik Mesia shopping sakan gitu!!!!!!

Aku rasa aku pun dah macam Pinoy jugak ... merantau negara orang cari kerja .... pinoy pinoy ni pun cari kerja di Riyadh ... dia orang kerja ala ala macam cleaning services ngan carpenter ajer .... sanggup meninggal kan negara ... (sama macam orang yg tulis nih hehehehehhe)
Qatar Airlines punya hidangan sedap jugak , or memang sedap or memang aku tengah lapar ... apa apa pun memang licin aku makan .... rasa sedap sangat .... macam nak mintak lagi satu ajer ... tapi tetap maintain dan control gitu .....

Inilah class economy yang aku naik .... flight ke Jeddah agak penuh .... ada yg nak gi Umrah, ada yg nak gi kerja (macam aku) dan ada yang balik kampung dan ada yang balik cuti ... macam macam ada kaaannn .....
Flight kami patut ke Yanbu pada kul 7 malam .... tetapi kerana ada masalah Visa upon arrival kat Jeddah, kami tersangkut dari kul 3 sampai kul 6:15 .... so bergegas gegas nak ke Terminal Domestic (aaiiiyyooooooooooooooo punya ler Azab gitu .... jauhnya naik taxi kena bayar SR 100 gitu dan dalam 20 minit !!!) Flight kita orang pun terlepas ... so pakat pakat kita orang ambik GMC ajer .... untuk lapan orang .... padat ler ....
Masing masing letih .... iya ler ada yg bertolak dari JB ker Kuantan dari petang lagi .... kesian kat Yunus sebab dia duduk kat tengah , so ala ala 3 jam perjalanan dari Jeddah ke Yanbu semuanya tidur ngan nyenyak ... ada yg siap dengkur gitu .... dia ler yang terpaksa tegak ajer ..... tak leh nak tidur .....
Apa apa pun, kami dalam kul 10 gitu sampai kat Hotel Danat di Yanbu ..... alhamdullilah ..... duduk kat Hotel ni selama dua hari ... Yansab bayar semua untuk makan dan minum ... so ala ala kita orang makan besar gitu ... siap order udang bakar pakai kilo gitu ... boolleeeyyyy!!!!! Di atas gambar breakfast dia ..... tak ada kena mengena ngan udang bakar satu kilo!!!
Terpaksa stop kat sini .... sebab nak masuk maghrib, so Cyber Cafe ni akan tutup and suruh gi sembahyang magrib ..... kalau kat Dome ker Santini ker atau StarBuck kat KLCC tuh, aku dan rakan rakan seperjuangan siap tepuk tampar lagi waktu orang azan maghrib .... so ni ala ala langkah perhijrahan jugak ler ......

2 comments:

  1. Dah pekena kabsa dan mande ke blum?

    Books some available at Jarir, others I ordered from Amazon.com. 26 hari sampai ler. Or I beli whenever I travel to Bahrain or Dubai or wherever.

    ReplyDelete
  2. Siti ...

    Hehehehee ... remember I am from Sudan hehehehe ... so it is not new ler hahahahaha

    Insya Allah , this weekend ke Mekah and will stop at Jarir ... I will look around ...

    ReplyDelete