Wednesday, January 15, 2020

Kalau ke Pengerang tak makan Lobster, maknanya , anda belum lagi sampai di Pengerang !!!

Mungkin ramai yang tidak tahu , di Malaysia pun ada Lobster ... so tak payah ler nak ke Maine atau Halifax atau Korea kalau nak makan Lobster ...  Jemput singgah di Pengerang jer dah cukup.

Mula mula sebelum aku sampai ke Pengerang, aku pun ala ala macam "yer ler tuh" ... bila kekawan asyik promote pasal lobster di sini.   Namun apabila sampai ke sini, baru ler aku percaya ... Pengerang nih memang lubuk lobster yg tersohor di Malaya .... (terus rasa guilty ... sebab involve dgn project kat sini !!!)

Dan surprisingly harga Lobster di sini adalah lebih murah dari harga lobster forzen yang aku beli di Calgary !!!

Maka Terimalaaaaaahhhhhh ........


Kalau Google pasal Lobster di Pengerang, tentu akan keluar banyak nama nama restoran atau warung yang jual lobster.  My favorite is RESTAURANT SUPER LOBSTER !  Dia siap bukak cawangan baru lagi !

No Pork Served ya ....







Kalau datang sini , usually kita orang tak order pun Lobster.  Tapi nih nak citer pasal Lobster, so aku tunjuk ler one of my favorite lobster dish ... iaitu Dry Butter Lobster .... Memang boleh juling mata !!!!  As for harga, the reason aku jarang order Lobster, ialah harga Lobster average dalam RM 100 seekor.   But still consider paling murah !



Aku n yer favorite ialah ....... SOTONG TELUR MASIN !!!!!!!!!!!   Bukan nak cakap pulak, dia punya sedap, sampai aku terus naik berat badan bila kerja kat RAPID ... gitulah citer nya !!!



Dan tentu kalau datang tempat macam nih, kita akan order Kangkung Belacan kan .... Kangkung dia aku suka sebab tak masin dan kangkung dia masih lagi crunchy !!!!  Crunchy bukan Crispy !


Nih hidangan kalau datang dua orang .....





Dan kadang kadang aku ada juga order Ketam Nipah dia .... pppeerrrggghhhhhhhh !!!!  Isi ketam dia segar dan manis !!!!   Harga Ketam dalam RM 80-100 seekor.  So sebab tuh ler jarang order ketam


Kalau datang ramai ramai, a MUST dishe is UDANG MASAK KARI INDONESIA !!!  Memang kena order nih !!!  Kenapa?



Sebab nak cicah ngan pau / roti goreng nih !!!  Kalau dah start makan .... mmmm anjing lalu lalang kereta lalu lalang pekerja lalu lalang ... semua kita dah tak perasan !!!  Sebab lebih kepada menikmati hidangan yg ada.


Aku nih jenis suka tahu .... so Tahu Claypot dia adalah antara yang terbaik aku pernah rasakan !!!



Kadang kadang order jugak Udang Butter dia !!!  Yang TERBAIK jugak !!!!



Tuh dia !!!!!  Lobster dia segar dan hidup riang sebelum jadi Butter Lobster !


Usually kita tak pilih ... dia orang akan ambil dan timbang and masak .... tugas kita order, makan dan bayar !



Siput Buluh dia (bergantung kepada stock atau musim) ... adalah mouth watering dishes gitu !!!!


Kenangan bersama sama Project team .... sekarang semua telah membawa haluan masing masing !!!!!


Ini bukan PROPA ... tapi memang kenyataan ... rata rata yang kerja kat RAPID pernah datang sini ... so kalau yg belum pernah datang tuh selama di RAPID , samada orang tuh ....... atau .... atau ....  maknanya , dia memang tidak berada di Pengerang !!!!



7 comments:

  1. Wahhh menrik nih. Tp jauhnyeee lah nak smpai pengerang tu hehehe

    ReplyDelete
  2. Alllaaaaa DJ ... kalau setakat Korea leh gi, tak akan Pengerang tak leh kot !

    ReplyDelete
  3. rm100 seekor tuuuuu murah tu !! ni first time dengar nama tempat Pengerang. menarik..
    kat Perth yang famous tu sparuh ekor 59dol hahaha.. ni kena cari tmpt ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengerang memang murah kalau bab bab lobster nih ... dia ada banyak kedai ... terpulang kpd selera Siti ...

      Delete
  4. saya orang kota tinggi pun tak tau kedai ni😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena cuba !!! Macam mana nih, orang jauh leh tau ! Hahahhahaaa

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete