Monday, October 17, 2005

PETRONAS - Energy Receive Energy Return - Aspiring People Everywhere

PETRONAS
Energy Receive Energy Return
Aspiring People Everywhere



Di antara ratusan jemputan yang hadir ... Dari pelbagai lapisan golongan masyrakat.

Bersamaan dengan malam ke 15 Ramadhan , PETRONAS telah menganjurkan secara besar-besaran Majlis Berbuka Puasa di Khartoum Sudan. Majlis telah di langsungkan di Hotel Hilton , Khartoum.

Bersempena dengan majlis ini, PETRONAS telah menjemput juga mereka mereka daripada golongan yang kurang bernasib baik (Anak anak kurang Upaya, Anak anak Yatim dan Juga orang orang kuran upaya dan orang orang tua)

Maka terimalaahhhhhhh .......


Di antara Jemputan Khas , ialah anak anak Down Syndrome dari SAKINAH di Omdurman. Salah Seorang dari Anak Down Syndrome. Inilah kali pertama aku lihat Anak Down di Sudan. Hatiku pilu dan teringat kepada anak ku Nurul Iman ... yang juga Down dan sebaya dengan anak ini ......

Di antara anak anak Down Sydrome (Mutasalimat down ? Not quite sure in Arabic) yang hadir. Aku perhatikan mereka ini agak takut dan passive.

Senyuman Manis dan Memikat Buat Semua dari dua orang Jejaka PETRONAS .... Mozafar tu Single Lagi, Tapi Si Ghazali (same name) tu tak tau lah ... sebab jarang jumpa dia!

Seperti Biasa Jan adalah sahabat yang paling excited bila aku nak tangkap gambar. Saipuddin , Shaikh (thanks for promoting my BLOG) dan Halimi. Anyway Jan, lain kali kalau nak posing , make sure tutup mulut (aku tau ler wife kau punya kawn tu Dentist!!!) - Kalau statement macam ni kena baling bantal jugak ker???


Roses among the Thorns (Rahimah and Valerie yang menjadi penyeri di bangunan WNPOC di Souq Arabi)

Daud Khairi (baju Batik ala ala YB) adalah salah sorang pengunjung BLOG ni, Jimmy Asmara, Commissioning dan Roslan Hamid (Kawan lama dari zaman Lee Ah Seong dulu!)

Victory Dance ala ala Sudanese Style ... Sebenarnya aku tak tau apa orang Sudan panggil dance ni .. tapi di setiap keramaian , kalau ada nyanyi nyanyi for sure dia orang akan angkat tangan (make sure jari tu di pointed kan!!!) sambil waving .... Hope ada sapa sapa boleh kasi tau apa nama / adat ni ! (Bukan Senang nak tangkap Hashim Wahir with the Honourable Mr. Awad Eljaz ni!!!)

Hashim Wahir and Minister of MEM on stage Posted by Picasa

Kumpulan Musik dari Selatan Sudan ...

Uniknya, nyanyian orang Selatan, kalau perempuan dia nyanyi, suara ala ala kena KEPIT gitu!!! Kalau setakat Misha Omar punya Growling atau Ning Baizura punya huskies voice sure tak laku kat sini!!! Suara KEPIT ala ala Hasli dan Peon jugak menjadi pujaan !!!

Align Center
Irama Dan Lagu dapat di terima , walaupun diri ini serba kekurangan ....

Yang T-Shirt Hitam tu Fadzil, kawan sekolah TI dulu ... baru baru ni baru jumpa kat Sudan!!!

Jan dan Jimmy on the Mission of SPREADING THE LOVE ... Bergambar bersama sama orang kurang Upaya dan Orang Orang Tua.

1 comment:

  1. Aduhh all the pictures I cannot view!!! Huwaaaaaaaaaa

    ReplyDelete