Tuesday, July 22, 2014

Ramadhan makin meninggalkan kita

Sedar tak sedar, hari nih dah masuk hari ke 25 Ramadhan ... lagi 5 hari sahaja ... Ramadhan akan meninggalkan kita ... ada yang gembira menyambut Syawal ... dan ada yang sedih meninggalkan Ramadhan ... Namun ianya tetap berlaku ... samada kita sedari atau tidak ...

Insya Allah, tahun ini ,  Ramadhan dan Syawal , aku di Calgary ... beraya di perantauan ... tanpa sanak saudara dan sahabat handai ... (Mood feeling feeling Pulanglah Perantau )

Maka Terimalaaaaaahhhhhh ........


Tahun nih bergaya ngan baju melayu Aaron Aziz !!!  Hahahahaha .... Alhamdullilah, bila aku dah confirm memang tak boleh nak balik raya tahun nih, aku dah mintak tolong Kakak aku kat Malaya untuk carikan Baju Melayu Aaron Aziz kat Jakel ...


Aku main sebut jer warna hijau ... tak apa ler, sebab warna hijau pun mana aku ada lagi ... dan rasanya tahun lepas pun tak ada baju melayu ... cuma aku terlupa lak, yg aku tak ada songkok hitam ... tapi tak apa ... sama jer ... bukan aku pakai sangat pun songkok ..


Baju kurung untuk Aisyah dan Iman sama ... warna hijau jugak ... semuanya aku rasa beli kat Jakel kot ...


Hari ni sampai lagi satu shipment ... cuma harga pos jer ler yang agak telan air liur gitu ... sebab kos penghantaran ada nak cecah RM 350 jugak !!!  So kalau dah dua shipment , tak mau nak sampai RM 700 !!!  Tapi apakan daya ... dah duduk jauh kaaannnn


Shipment hari nih bukan baju raya, tapi kerepek raya .... rasa dah tak sabar nak kudap kudap ... tak tau ler sempat temui Syawal ker tak kerepek nih hahahahahhaa ....

2 comments:

  1. salam ramadan

    Cari info tentang beaufort, akhirnya ke blog ini. Jauhnya merantau

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana sudi singgah ....

    Demi mencari sesuap nasi hehehehhehee

    ReplyDelete