Saturday, November 26, 2005

Penjual TEBU di Sudan

Aku dah setahun di Sudan ... dan masih ku ingat lagi ... mula mula aku sampai sini, aku suka sangat beli tebu kat penjual penjual tebu yang bawak kete sorang ni ...

Tebu dia murah ajer .. dalam sebatang pendek tu SD 20 ajer (30 sen ker) ... Dan since dah setahun di sini, tebu tebu ni cuba ada pada musimsejuk ajer ... pass tu dah tak ada dah !!!

Maka terimalahhhhhh ....

Tebu anyone??? Tebu ni akan di buang kulit dulu ... so ramai di antara kami tertanya tanya kenaper kat sini tak ada orang jual AIR TEBU???? Kenaper yek and kenaper???

4 comments:

  1. bln Ramadhan memang sedap minum air tebu..if poser enam..? sky juice pun satu kenikmatan..hihi

    ReplyDelete
  2. Itulah .. kat sini tak ada air tebu!!! Nasib baik tahun ni sempat gak puasa kat Mesia ... boleh jugak minum air tebu!

    ReplyDelete
  3. Camna nak buat air tebu...abg tak supplykan mesinnya...

    hahahahah!! lain kali hangkut mesin perah batang tebu tu dari mesia bawak ke sudan :d

    ADamDryx

    ReplyDelete

  4. Loved your site, Excellent information and facts Gang Jie dan Gho Siah de Nature

    ReplyDelete