Friday, January 06, 2006

Roti Canai Special THAR JATH

Hidup membujang di rantau orang,pelbagai ragam dan kerenah di lalui ….. Antara yang seronoknya ialah bila bab bab makan dan masak memasak ni …. Syukur Alhamdullilah dalam team kita orang ni, ramai yg pandai masak dan RAJIN memasak …

Rosman kita orang punya Site Manager amat terkenal dengan resepi rahsianya buat ROTI CANAI …. So pada pagi Jumaat tadi , Rosman and The Geng telah sudi untuk menabur bakti selain menebar roti untuk sarapan kita orang (Aiiyyoooo tapi SARAPAN dah nak dekat kul 11 pagi gitu!!!!)

Kalah ler WOK with YAN atau CHEF WAN …… (Thar Jath Version ler) …


Maka terimalaaaaahhhhhhhh ……


Chef Rosman dan pembantu setianya Jan …. Tengah sibuk buat adunan untuk Roti CANAI Telur SPECIAL ….. Nampak betul Jan kerja keras, sebab sampai basah basah baju tu!!! (Atau perutnya dah ke depan???)


Tugasan yang mencabar … masak Roti Canai …. Jan dengan expertnya (expert ker pakai sampai dua penyudip sekali????) tengah dok balik membalik roti agar tidak hangus !!!

Inti TELUR dan BAWANG SPECIAL di taburkan dengan penuh teliti … sebab kalau tak betul nanti boleh bocor or koyak … nampak senang , tapi it takes an expert to do it !!! Cewaaaaahhhhh caya ler sama lu Rosman!!!

Acara masak memasak di dapur tajaan COLGATE …. Sebab semuanya tunjuk gigi , yang lain lain tunjuk gigi kegembiraan … tetapi ada satu orang tu, samada dia gembira ker, heran ker, asyik ker, trademark dia tetap sama …. Kan kan kan !!!


Inilah KAMAL kita orang punya SRE, dengan tekun dan teliti mencincang bawang … tetapi perlu ker acara ni pun COLGATE taja??? Hehhehehehe

Jan dan Maya … (aaaiiiiiyyooooo classss nama MAYA lagi !!! Ni gerenti kalau kalau orang dengar nama MAYA bayangkan ala ala MAYA KARIN gitu kannnn!!!!!) Ellllllloooooo perlu ker?????

Ayah Sor … SRE jugak … selepas 54 tahun, inilah kali pertama turun ke dapur untuk memasak!!! So bukan setakat nak jaga project ajer, skg ni s



Menebar roti dengan penuh skill sekali!!!

Cik Wan A dengan Kari Ayam special nyer ... garam tu hati hati yaaa!!!

Makannnn timeee bak kata jam 2 jam punya preparation, habis dalam masa less than 5 minutes!!!


Chef Rosman kepenatan kot sampai tertutup mata!!! Arman perlu ker pakai SUNGLASSESS nak buat Teh Tarik???? Aiiyyoooo nak buat fashion statement ker???

No comments:

Post a Comment