Friday, January 13, 2006

Thar Jath ... Di Bawah Pepehonan Jath

THAR JATH ... di dalam bahasa orang Selatan di sini bermakna THAR - Bawah ... JATH - Nama pokok dia ... so dalam bahasa aku sendiri THAR JATH .... Rimbunan Jath ...

Thar Jath terletak di belah selatan Sudan yang mana dari segi geography nya agak berbeza ngan Bandar Khartoum ....

Yang paling aku suka di sini ialah segala macam FLORA, FAUNA dan Burung burung serta unggas unggas dia .... dan semuanya ini adalah ikut musim musim nya lak ... macam dulu ngan macam macam jenis unggas , la ni dah tak ada lak ....

Maka terimaaaalllaaaahhhhh ......

Inilah gambar gambar my favorite flower in the wild ... TERATAI PUTIH .... cantik, tenang dan damai .... aku suka sangat tgk bunga bunga ni ... rasa macam nak ambik dan tanam ajer kat Camp tu ... sebab segar dan cantik sekali !!! Tak terucap oleh kata kata ....

Ini bukan lak species bunga bunga atau burung burungan di Thar Jath ... heheheheheheee Inilah jejaka jejaka yang bakal merubah wajah Thar Jath ....

Begitu smooth sekali take off burung ni ......

Pelbagai species burung ...... Helang, Bangau , Ntah apa ler ... MACAM MACAM ADDAAAAAA!!!
Sarang burung ... tapi species apa , tak tauler teman yobb ooiii!!!

Pohon pohon ni ler yang di panggil JATH oleh orang orang Selatan kat sini ...

1 comment:

  1. gosh...wonderful shots! subhanallah!

    ReplyDelete