Saturday, May 05, 2007

I am back in Labuan ....

Yes ... I am back in Labuan. Insya Allah this time I will be here for a period of One Month. For the past two weeks, I have the opportunity to be with my family .... (And for that, nanti ya , I will upload gambar gambar di Eagle Ranch, Avillion dan KL , tapi tu kena tunggu dulu ler yaaaa)

Kali ni balik ke Labuan, bawak banyak buku dan DVD untuk di baca dan tengok. Aku bawak buku THE SECRET, The Alchemist, Susuk, For One More Day, dan Nineteen Minutes. Pass tuh ada DVD Heroes, Prison Break Season 2, CSI Vegas Season 7, Mukhsin, Jgn Pandang ke Belakang, Mr Beans dan lain lain hehehehhehe .. So ala ala memang terisi ler masa aku sebulan kat sini ....

Buku THE SECRET memang "moved" aku .... memang aku suggestkan untuk kita semua ambil masa dan baca ....

Maka Terimalaaaahhhhhhh ...................

Musim Bunga di Labuan ..... aku suka akan scenery yang menyambut aku ke Labuan ... bunga bunga indah berteraburan ...... terasa macam kat Jepun waktu Cherry Blossom lak .....

Apakah yang indah itu sementara? Sebab bunga bunga ni dah mula berguguran layu ke tanah ....

Tiada apa yang perlu di takutkan atau di gentar kan ...... Bayi ni (tak tau ler orang Myanmmar ker atau Siam, sebab dengar cakap macam Kelantan tapi bukan Kelantan gitu ... eeellloooooo maksud aku mak bapak dia ler yang bercakap ... kannya baby tuh .... kalau baby tuh boleh cakap , ala ala aku pun terketar ketar jugak ler nak ambik gambar kaaannnnnn!!!!!!!!!!!!) Sewaktu aku tgh makan KFC kat KLIA .....


Di tepian pantai Layangan ..... budak ni baru balik dari sekolah agama .... dia ucapakan Selamat Datang and Glad to have me here in Labuan ... Aiiyyooo perlu ker?????

Adik ni bila tgk aku borak borak ngan Abg dia dan ambik gambar Abg dia (yg atas tu) berlari lari dia datang kat aku .... ala ala takut ler aku ni pasangan Myanmmar yg nak culik Abg dia gitu ... tapi bila dia tgk aku, terus suka and ala ala siap bercerita lagi ........

Inilah datuk dia orang .... (Dia orang kat sini panggil Nenek ) .... dia pun suka tgk aku ... aku pun suka .... Ala ala very the Environemental Friendly and bawak banner SPREAD THE LOVE gitu .....

Labuan skg ni tgh happening ngan LABUAN SEA CHALLENGE / FESTIVAL dia .... seperti baisa, orang ingat aku ni kerja PRESS gitu ..... taaakkkk I am from PETRONAS , R&T Division gitu .... tapi dia orang ni ala ala sebut ajer PETRONAS ... terus posing posing manja hahahahhahhhahahaa

Budak ni ala ala macam tak dengar perbualan aku ngan Pak Cik kat atas tuh, tapi bila aku pandang ke arah pak cik tuh, dia macam beria ia sangat nak dengar apa yg aku cite .... then aku toleh and snap gambar dia .... dia pretend ler ala ala concentrate sangat .... eeellllloooooo nak concentrate apa nyer .... kat depan tu cuma ada AKU sahaja .... Perlu ker kerut kerut kening gitu???? Tau ler Akak Ziana Zin nak buat show malam nih ... tapi you tak perlu ler nak berlatih kerut kerut kening OK .....

Apabila aku berjalan (Labuan ni kecik actually), adik ni tegur aku (Aiiyyoooo mak dia ler! AKu kena ler panggil mak dia adik dan dia baby ajer ler.... tak kan ler dia boleh tegur aku .... glam sangat ker????) Aku ala ala cuba nak fokus kat mana aku jumpa dia, at last baru aku ingat , dia keje kat Sheraton , House Keeping .... aku pun ala ala bersalaman mesra ler ngan Mak Mertua dia dan Suami dia ...... Anak dia cantik ... nanti nak print ler gambar ni and kasi kat dia sebagai tanda ikhlas aku kaaannnnn ....

Sebab panas sangat ... so on the way nak balik semula ke hotel, aku tertarik ngan mamat nih ... iyaler , tgh tgh hari buta you .... yang duduk pakai foudnation bedak siam tuh sapa suruh!!!! So aku borak2 ler ngan dia .... dia kerja Guard kat Parkson ...... berpeluh peluh dia ... (Nak cantik kan ... sanggup foudnation tebal ... pakai foundation krim siam lak tuh!!!!!)


Waktu aku tgh lepak lepak kat Pantai (anyway, labuan ni di kelilingi oleh Pantai tauuuu) .... En Alias dari Income Tax Labuan tegur (Aiiyyoooooooo tahun ni aku tak payah bayar Income tax tau ... aku under Overseas Assignment last year kaaannnn ... leeegggaaaaa) Anak dia dah umur 23 tahun ... tapi buat bisnis Internet in designing ebook cover ..... yg pompuan tuh anak dia yg bongsu ... baru masuk darjah dua .... (Dia pun merantau ke Labuan ..baru 6 bulan sampai dari KT)
Khairi Shahiron .... atau CIO ajer .... dia ni ala ala macam Adik Angkat aku ler .... ala ala aku ni siap membakar semangat dia supaya terus maju dalam hidup (Anyway ... baru Tingkatan 4, tapi ala ala dah ramai awek and asyik frust gitu .... boolleeyyy!!!! )

8 comments:

  1. DVD Jangan Pandang Belakang? Cetak rompak ke?


    Janganlah promote barangan cetak rompak, tuan.

    ReplyDelete
  2. Cetak Rompak!!!! Cchhhoooiiiiiiiiiiiiii

    I tak buat kerja kerja cetak romapk tuh hehehehheeeeeee

    ReplyDelete
  3. Saya sangkakan En Alias tu tegur Bro Ghaz nak suruh Bro Ghaz bayar Income Tax..

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:41 AM

    ghazziiieee...
    bile plak nak amek my pix yg gorgeous nieee???!!!!
    muahahhahaa

    ReplyDelete
  5. Indera .... Hehehhehe dia dah dapat aura yang income tax saya tahun ni orang dah buatkan hehehehehheeeee

    Verde .....

    Waaaahhhhh bercuti ala ala ke London gitu!!!! Apa , cuti cuti Malaysia tak ada klass ker hahahahahahhahahahahhaahaa

    ReplyDelete
  6. Anonymous10:03 PM

    helllooooooooooo...
    mane ade g london!!! i tak mampu g london hokehhhh...
    u la yg jalan sakan merate...
    tp souvenir nyer langsung hampeh takde...
    (hmmmmmm rhyme plak with each sentence...muahahhaha)

    ReplyDelete
  7. Gambar wanita mandi berkemban takde keee.

    Dah lama saya pesan tu.

    Perlu ke saya pesan banyak kali???

    ReplyDelete
  8. Verde ...

    Oooppssss not London Occay ... USA lagi ... boolleeyyyy!!!! Nak ambil tips dari Naomi ker?


    Handshake ...

    Hahahahhahaaaaa .... Ada ker wanita mandi berkemban di Labuan nih??? Nanti marah lak datuk Suhaili yang saya memburuk kan labuan ... hehehehehheee

    ReplyDelete