Monday, April 24, 2006

Perjalanan harus di teruskan ....

Untuk trip kali ni, aku ambik route KUL - SIN - DBX - KRT .... so since dah lalu ikut S'pore, aku ambik kesempatan untuk singgah di S'pore ....

Di Singapore, dia oran memang mementing pelancung, sebab dia siap promote lagi untuk lawat negara dia orang, siap bagi free coupun for MRT, City Tours, Makan and sebagainya .... Aku ambil MRT coupun and aku pergi ke Funan IT Center di City Hall .... saja jalan jalan kannnn ...

Maka terimalaaahhhhhh ......

Sebenarnya aku amat tertarik ngan polisi negara Jiran kita ni .... mereka masyarakat majmuk, maka semua papan tanda dia ada 4 bahasa, Eglish, Mandarin, Melayu dan Tamil .... tetapi pernah kah kita tengok kat Malaya ada semua ini???? Pernah tak kita tgk papantanda yang ada tiga bahasa utama??? Mmmmmmm .... Kalau Samy Velu baca ni, sure dia nak Vote/SMS aku for his next PM hehehhehee

Aku suka sangat tengok papan tanda ni ..... teringat zaman zaman Airport Subang dulu ..... Aku suka bila dia tukar the time and destination ....

Corridor di Hotel Le Meridien .....

Receptionist yang senantiasa mesra menyambut tetamu ....

Le Meridien Dubai .... Adalah hotel yg di sediakan oleh Emirates untuk pelanggan First/Business Class dia .... Tgk ler katil dia, begitu selesa dan santai sekali ... aku suka akan bantal bantal dia yang empuk dan gebu ...

Ada di sediakan meja dan kerusi gak ... ala ala dekor dia ler ...

Meja solek .....

Senyuman manis dari para waiteress di YALUMBA restaurant di Le Meridien ni ... mereka ni semuanya amat peramah dan mesra ...

Amat berselera sekali nak breakfast kat sini since mendapat layanan mesra dari mereka ...

Gopal ... dari Nepal ... ingatkan dia ni Philipino, tapi rupa rupanya dia ni Nepalese ....

Aku suka dekor dalam restaurant ni .... untuk HOT FOOD, dia selang seli kan dengan susunan buah oranges ...

The dessert ....

Croissant ni rasanya .... mmmmmmmm lembut dan flaky gitu .... sedap sangat .... aku rasa ada dalam dua tiga ketul aku makan ...

Deretan manisan yang pelbagai rasa dan rupa .... aku tengok ajer ler , sebab mission aku tak nak makan makanan bergula banyak kan kan kan ...

Aku mintak Earl Grey tea .... Black ... no sugar or cream ...

Romantik sekali keadaan / suasana tempat makan ni ....

Luas terbentang .....

Suka sangat .... cahaya dan susus atur dia ...

Suasana di luar kat kolam renang ...

Tanpa pokok palma , apalah Dubai kan kan kan kan ...........

Gondola gondola yang menghubungkan antara satu villa ngan satu villa yang lain ....

Ruang tamu di lobby hotel ....

Bunga bunga penghias meja di ruang lobby hotel ...

Penyambut tetamu ..... SELAMAT DATANG ....

No comments:

Post a Comment