Sunday, June 04, 2006

Penghijrahan .... adalah resam hidup mereka

Sekarang ni adalah musim peghijrahan lembu lembu dari Selatan menuju ke Utara .... dan pada musim ni juga ler kita boleh tgk ribuan / jutaan lalat .... aku tak dapat nak gambarkan macam mana banyaknya lalat tu .... sampai kat badan dia orang nampak macam sisik sisik gitu ..... itulah LALAT ....

Maka terimalahhhhh .....

Balik kampunggggggg .... di nyanyikan ramai ramai oleh kumpulan lembu lembu nih

Senyuman manis pengembala lembu ....

Tangan dan baju berlalat di highlightkann!!!!

Typical gembala lembu ....

Eh en Abg Ghaz ...... Apa kabar .... lama tak jumpa ....

Tgk ler tong dan bakul saya, penuh ngan lalat kaannnn ... kenaper? En Ghaz geli ker????

Kalau besarkan gambar nih, kita boleh terasa kepenatan dan kepayahan wanita ini mengangkat barang2 ... naik berpeluh ketiak gitu!!!

Perhatikan barang 2 nya penuh ngan lalat .....

Lalat lagi di highlightkan lagi!!!

Hidup saya macam ni ler ... berpindah randah .... demi mencari tempat yg sesuwai ... dan binatang peliharaan kesayangan saya ialah .... LALAT!!!! hehheehheeh Sebab tu ler badan saya penuh lalat (Ni kena click gambar ni kasi besar ler ... atau suruh ajer En Ghaz emailkan gambar saya yg besar)

Hi Semua Jangan lupa AFUNDI NOUER yaaaaaa ..... Selain meternak lembu, kami juga adalah inasn penyayang kat LALAT LALAT semua .... tgk kat benda saya dan tilam saya tu ... penuh lalat hinggap kaaannnnn .....


Maaallllluuuuuuuuu ..... Kalau perhatikan gambar nih, tgk botol air tu dan tangan saya .... penuh ngan LALAT ..... kalau tak puas tgk lagi .... jgn lupa mintak kat En Ghaz gmabar yg besar .... dan pass ni jgn lupa AFUNDI LALAT .......

Kita orang selain guna senapang ... lembing adalah senjata utama kami .... dan seperti biasa, binatang peliharaan saya selain dari Lembu ialah LALAT!!!

Rasa rasa nya perlu ker saya pakai seluar????

Beginilah kehidupan kita orang Ghaz ..... musim huja nih, kita orang kena naik ke Utara sikit, nak cari tempat yang kurang hujannya .... Ghaz tau ker, mana mana agensi permodelan ? I dah tak sanggup dah asyik berpindah rahndah ni tauu!!!!!

Anak saya dan saya dan kami semuanya suka LALAT .... sebab LALAT ni ala ala mesra alam gitu .... ank bela dia orang pun senang ..... tak mandi ajer ... hinggap ler dia orang kat badan badan kami semua ....

3 comments:

  1. harap x mdatangkan penyakit kat korang d sane. kang sakit perutttt...hehehe

    ReplyDelete
  2. Insya Allah ..... berkat doa kawan kawan , kita orang sehat adanya ....

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:47 AM

    Apa cerita 13 expatriate Malaysia "terkurung"/"kidnapped" di Sudan? Hope your group is not part of them..

    ReplyDelete