Tuesday, July 21, 2009

London - Hari ke 9 dan 10

Aikkk tak abis abis lagi nak meng-updatekan kisah kisah London ker? Nasib baik ler pergi bercuti ala ala 14 hari ajer ... nak nyer pergi dalam sebulan ker 2 bulan ker, mau ler setahun BLOG nih cite pasal cuti tuh tak abis abis kaaaaannnnnn Hahahahahahahaha ...

Anyway, pada hari Jumaat tuh , yakni hari ke 9, badan pun masih letih letih lagi dari trip Paris ari tuh kann ... so ala ala pagi tuh bangun agak lewat jugak ... ingat nak gi sembahyang Jumaat kat masjid Regent gitu ... tapi nak tunggu semuanya bersiap pun makan masa berjam gak ... ngan bilik air tak ada kosong pelbagai kaaannn .... maka last last hanya sempat nak ke Malaysian Hall ajer ler ... ngan datang datang Khutbah pun dah nak abis gitu ....

Lepas lunch, di Malaysian Hall dengan Makanan Melayu dia yang memang POWER dan SEDAP tuh, kami pun melangkah ke Oxford Street utk lite lite shopping gitu .... tamat ler hari ke 9 dengan tak banyak sangat activities di sebabkan masih penat dan letih kan.

Untuk Hari ke 10 pula, kami telah ke Legoland di Windsor.

Maka Terimmmmaaaaallllaaaaahhhhhhh ...........


Nama pun LEGOLAND kan, so trademark dia tentulah lego lego tuh kaaannn .... Kami bertolak dari rumah dan ambil train ke Uxbridge Station. (Seperti biasa, weekend Line kami tak ada, so kena naik Feeder Bas utk ke Wembley Station dan train ke Uxbridge Station). Dari Station ini, Kamal telah sedia menanti untuk membawa kami sekeluarga ke Legoland. Pada perancangan awal, Kamal dan Family akan join sama, sebab Kamal dah beli MERLIN YEARLY PASS gitu. Tapi di sebabkan anak lelaki Kamal tak berapa sehat dan demam, maka anak anak dia yang lain pun tak ikut ler ... hanya kami sekeluarga sahaja yang pergi ke Legoland.

Nasib baik ler, Kamal ada coupun HALF PRICE gitu yang dia dapat dari package potatoes Chips dia ... so kat sini kami boleh save banyak sangat ... (And untuk entrance entrance seperti London Aquarium, Madame Tussaud, The London Dungeoun semuanya kami pakai coupun and dapat DISCOUNT BESAR! Cuma London Zoo ajer tak ada coupun!!)

Legoland nih punya ler besar tempatnya , memang tak boleh nak abis dalam masa SATU HARI gitu ... Mula mula ingatkan tak ada apa di sini, so janji ngan Kamal suruh dia ambik dalam kul 2 gitu ... tup tup bila masuk sini ... banyaknya benda nak ke explore ... last last kul 5 pun tak abis lagi heheheheheehee ... memang seronok sangat kat sini , dengan kawasan dia yang aku rasa macam very the sesuwai ... dan dengan permainan permainan (rides) dia yang amat bersesuaian untuk anak anak ...

Iman bergambar di so-called mini-World dia, atau dia panggil MINI LAND... kat Mini Land nih macam macam mercu tanda dunia ada ... di mana sebanyak 40 juta keping lego telah digunakan untuk menghasilkan MiniLand ini dengan mercu tanda mercu tanda dunia yang terkenal.

Gambar gambar di Miniland ini kebanyakannya di ambik oleh Aisyah ... dia begitu teruja dengan kecantikan Miniland nih dan apa lagi dia pun snap sana snap sini ler ....


Tanpa perlu jalan jauh jauh, pelbagai landmark terkenal di USA, UK dan Europe ada di Miniland ini.

Cantik sungguh lego lego yang dia orang bina .... seronok tengok sebab nampak macam hidup dengan dia buat kapal kapal tuh boleh gerak pelbagai.

Nampak macam detail ajer seni binaan replica yang dia orang buat nih.


Ini bukan di buat dari Lego ler ... ini bunga betul daaaaaaaaa .....

Aisyah bergambar di bandar

Tengok gambar nih, terasa macam cite Lilipot lak hehehhee ... Iman jadi gergasi gitu ...

Memang aku suka sangat akan Minilands nih ..... teringak lak cite CSI yang pasal perempuan tuh yang boleh buat detail miniature tuh ... yang memakan banyak episode nak solvekan siapakah pembuat miniature misteri itu!

Siap ada rumah rumah tepi gunung lagi.

Komplex NASA pun ada ...

Memang dia orang buat dengan penuh minat rasanya ...

Iman di dunia kecil ...

Cantik kan ....

Aku lak suka akan Holland dan lembu tenusu dia ngan Kincir Angin ... so bila tengok nih .. ala ala feeling feeling kat ladang gitu ... Insya Allah, lain kali pergi ke Netherland lak ... tengok ladang yang betul betul lak!

Tapi mercu tanda mercu tanda dari negara Asia tidak di pamerkan di sini ...

Semuanya adalah dari UK, Europe dan America sahaja ...

Pelabuhan nih suka sangat aku tengok, sebab kapal dia memang boleh jalan ke sana ke mari gitu ....

Walaupun aku tak bawak lagi anak anak pergi tengok Big Ben pelbagai kat Kota London, tapi kami dah buat Sneak Peak dulu kat miniland ini ... Since Legoland nih memang LUAS dan BESAR, so masing masing tak nak jalan ... yang jadi mangsa , aku jugak ler ... kena tolak dia orang naik bukit , turun bukit pelbagai .....

Memang detail dan kemas buatan lego dia orang .... mula mula aku ingat dia buat ajer macam guna Lego, tapi according dia punya brocheure , memang dia guna lego betul, sampai 40 juta keping !!!

Disini jugak ada di siarkan movies 4D ... seronok kami tengok cite yang dia siarkan , siap ada snow lagi hehehehee ...

Carousel adalah salah satu tarikan yang WAJIB di taman thema ... pergi ler ke mana sahaja, pasti ianya adalah salah satu yang WAJIB ada gitu kan ....

Siap ada Kelas Memandu gitu ... memandau kereta pass tuh siap ada License dan dan certificate gitu (Tapi aku tak ler nak beli license dia tuh kaannn)

Keretapi kecik yang pusing pusing kat situ jugak .....

Boat pun ada ... walaupun tunggu lama jugak, tapi agak berpuas hati ... sebab macam best gak hehehehehe

Aisyah bermain main ngan Afiq pasal Ultraman Tiga dia .... kami akhirnya keluar dari Legoland tuh dalam kul 5 gitu ... sementara nak tunggu Kamal datang (walaupun kami kata , it is OK, kami boleh naik bas yang mana ada bus terus dari Legoland ke Victoria Station, Kamal tetap berkeras nak ambik kami jugak ... Terima Kasih ler Kamal) hujan turun ... sebab duduk padang pasir kan, hujan pun rasa seronok jugak ler kan.

Kamal datang jemput dan di bawa kami ke rumahnya utk kami makan makan dahulu. Kesian wife dia kena prepare pelbagai ... dah ler anak dia tak berapa sihat ... terima kasih sangat ... pass tuh aku pun ala ala borong buku buku kat Kedai Buku Kamal di Slough hahahahaa ... Afiq tetap dengan Ultraman Pose dia dalam keretapi nak balik semula ke Wembley Station.

Kami dah makan kat rumah Kamal ... so nih ala ala balik, mandi mandi boleh terus tidur gitu ...

Iman suka sangat dengan Kucing yang dibeli kat Legoland .... tak lepas lepas kucing nih dia pegang/peluk ....

Maka tamatlah hari ke 10 kami .... seronok jugak dapat pergi ke Legoland , yang mana mula mula aku akan skeptical ... ingatkan ala ala macam tak best ... rupa rupanya , seronok gak ... so ada lagi entry pasal London tauuu hehehehehheeeeee

2 comments:

  1. aaaaaaa yg cow kt legoland tue buat from lego gk keeee???

    ReplyDelete
  2. Yuuppp itu katannya dalam brochure dia ler ....

    nanti you gi sana you buat spot check tauu ...

    Ajak Kamal jadi tourist guide you ... hehehehe

    ReplyDelete