Monday, December 05, 2005

Ikan Keli

Aku masih teringat zaman ikan keli ku ... sewaktu hujan lebat, bila air naik, pasti Abang2 dan Kakak2ku akan sibuk memancing Ikan di tepi sungai! Tapi itu dulu, sewaktu aku baru berusia 5 atau 6 tahun ... dan ingatan itu agak dah kelabu dah pun ...

Tetapi di sini, kanak2 menguti IKAN KELI ... aiiiyyyooooooooooo banyaknyaaaaa!!! Macam beribu ribu lemon gitu!!!

Since orang tua tua kata PICTURE WORTH THOUSAND OF WORDS ....

Maka terimaaallllaaaahhhhh ......

Ikan ikan keli yang berjaya di tangkap ....

Ini bukan penduduk tempatan ... dia orang dreber lori .. tapi lori tersekat .. siap boleh siang ikan lagi!!! So banyak tak banyaknya ikan keli kat sini!!!

Ini adalah penangkap penangkap ikan keli ... Aiiyyoooo kena KUNG FU ker nak tangkap ikan Keli dik oooiiii!!! Gambar ni di tangkap di Thar Jath ... lihat gmabar seterusnya ....

Dan yang ini penangkap ikan di Rubkona .. 70 km dari Thar Jath .. tapi STyle yang sama ... nak ber KUNG FU bila posing depan camera!!! Aiiyyoooo cukup tak sesuwai dik oiiii!!!! Burung tu dah besar dah tu!!!! Nanti ada yg terliur lak!!! Sapa nak jawab!!!!!

Hasnul nak belajar menombak ikan!!! tapi terrer gak .. dia dapat gak tombak seekor ikan keli!!!

Rasa rasanya ada ker yg teringin nak berendam dalam selut macam ni??? Dah ler bau hanyir satu batu dah terhidu!!!! Aiiyyooooooooo .....

Bukan CONTRACTOR tak supply cukup lauk .. cuma gian nak mancing!!! Penangkap Ikan Keli dari Mesia! Ini bukan tasik ... tapi macam "lopak"ler ... kat depan camp kita orang!!! Hasil tangkapan ada ler dalam 5 ekor kot ... dia orang goreng pakai garam ajer!!!!

Salam Manis dari Penangkap Ikan Keli Thar Jath ....

4 comments:

  1. Halamak... bila nengok ikan keli main longgok kati cam tu rasa geli lak nak makan.... Tapi bila dah pi bsn tu.. dah nampak yg siap masak.. sedap je telan....

    Camni rupanya Thar Jath dan org org yg kena pi Sudan ek....
    baru ku tau...

    ReplyDelete
  2. very like't this entry..hihihi lawak la..siap ada slm manis..ur ayat..aiiyoyoyo(:
    *kalau ikan smbilang salai msk lmk cili api...lg sodap..ahaks!

    ReplyDelete
  3. Tengok gamabr ajer tak cukup cik adik oiii ... jemput ler datang kalau ada peluang ...

    Jgn terkejuzzzzz ... masak lemak cili api tetap ada tauu!!!

    ReplyDelete
  4. mmm...mau nyer x der...kan citizen M'sia ada duk kat sana...hihihi

    ReplyDelete