Monday, February 06, 2006

Siri Menjelajah Iran - Bahagian Pertama

Maka pada R n R yang baru baru ni, aku telah berpeluang untuk singgah di Tehran … dan terima kasih aku kepada SADEGH ASHTIANI kerana telah sudi bersusah payah untuk menjadi host kepada aku sewaktu aku di sana …

Kebaikannya dan layanan yang diberikan oleh Sadegh, sampai mati pun aku tak akan lupakan …. Aku tak tau macam mana nak gambarkan dengan perkataan betapa baiknya dia melayan aku sewaktu aku di sana ….

Seperti biasa, aku ada ambik banyak gambar untuk trip ni …. So kalau nak upload , sampai esok pun tak abis abis lagi …. So aku akan cerita kan dalam beberapa series … harap dapat kalian bersabar dan mengikutinya … sebab maklum ler waktu siang aku agak sibuk, Cuma yg ada ialah pada waktu malam, dan bila malam lak , aku ni kalau dah kul 9 pm tu dah kira waktu untuk beradu ler ….

Maka terimalaaahhhhhhhhhhhhhhh ……..

Tempat yang pertama sekali aku lawati ialah MAKAM AYOTALLAH KHOMEINI .. sebab makam tersebut berdekatan dgn airport baru .... inilah kubah yang terdapat di kawasan makam ni ...

Arrhhhhh pemandangan di waktu musim dingin ... iya ler selepas beberapa tahun tidak mengalami musim dingin, bila tgk keadaan musim dingin, mengimbau nostalgia silam hehehhehehe ....

Para pegawai keselamatan yang bertugas di kawasan makam ... mereka ni amat peramah sekali ... siap panggil aku dan suruh aku tangkap gamabr dia orang ... dan sebab dia orang ni pun cantik cnatik dan handsome handsome, aku pun suka ler ambik gambar dia orang !!!

Aku bersama sama ngna salah seorang pegawai dia .... dia orang ni memang handsome handsome ... ala ala toleh kanan nampak orang handsome, toleh kiri nampak orang cantik, toleh belakang nampak orang handsome dan tengok cermin , nampak aku!!!! Hehehheheeee

Di hadapan kubah biru ...

Reka bentuk tempat ni sama macam kat PUTRAJAYA punya laman masjid ... almost exactly the same!!!!

2 comments:

  1. Anonymous3:54 AM

    mr ghaz,
    very the jealous looking at your photos and ur vacation in Iran.

    I have a few Iranian friends. They are very-very nice and polite too. 3 of my collegues went to Iran last 3 months. They also mentioned the same things, ppl are nice, food was delicious, spectacular view from country side. Cuma satu jer.. they are syiah.

    happy holidays!

    ReplyDelete
  2. ms Vios ...

    I have no problem with that ... as for me , itu what they believe ... nak buat camno kannnn ... dia orang pun kata kita "tersalah" believe tau hehehehhehe

    Holiday dah abis ....

    ReplyDelete